HNĚDÝ LISTOPAD

BROUČCI

1. týden od 03.10. do 07.10.

2. týden od 10.10. do 14.10.

Máme rádi hnědou - lesní barvy

 

KOMUNIKAČNÍ KRUH

  • Povídáme si o barevném podzimu
  • Povídáme si o podzimních plodech

LOGOPEDICKÁ PREVENCE

  • Rozvoj jazykových dovedností (vnímání, vyjadřování, výslovnost)

VÝTVARNÁ CHVILKA

  • Trhání a lepení papírků na šablonu listu
  • Vybarvování ježka

POHYBOVÁ CHVILKA

  • Cvičení s kroužky a velkým kruhem
  • Nácvik pohybové hry: Tiše děti ježek spí

LITERÁRNÍ CHVILKA

  • Čtení knihy:  O veselé mašince
  • Čtení knihy:  Zvířátka na statku

HUDEBNÍ CHVILKA

  • Nácvik hudebně pohybové hry „ Myška tanečnice"
  • Nácvik písně „Přiletěla vrána"

 

Zvířátka usínají

KOMUNIKAČNÍ KRUH

  • Povídáme si o zvířátkách v lese
  • Povídáme si o přicházející zimě, počasí, změnách v přírodě

LOGOPEDICKÁ PREVENCE

  • Napodobování zvuků zvířátek

VÝTVARNÁ CHVILKA

  • Vybarvování - lesní zvířátka
  • Výroba veverky

POHYBOVÁ CHVILKA

  • Cviky s cihličkami
  • Hry s balónkem

LITERÁRNÍ CHVILKA

  • Čtení knihy: Kamarádi zvířátka
  • Čtení knihy:  Pohádky se zvířátky

HUDEBNÍ CHVILKA

  • Pohybová hra: Leze medvěd do pece
  • Nácvik písně: Přiletěla vrána

 

SLUNÍČKA

Tematické části:

  • Máme rádi hnědou
    • Básnička s pohybem: ,,Brambora“
    • Výtvarná výchova: Bramborová razítka
    • Hra na orientaci pravé a levé strany pomocí náramků
    • Písnička: Lupínek
  • Zvířata usínají
    • Výtvarná výchova: Společná práce dětí – Medvěd v pelechu
    • Pohybová chvilka: Skok přes překážku (Hra na zajíčky)
    • Čteme si pohádku: Tři medvědi
      • Převyprávíme si děj pohádky
      • Porovnání velikostí medvědů
      • Základy slušného chování
  • Kaštany, žaludy, bukvice
    • Výrobky z přírodnin a kaštanů
    • Chodíme na procházky do přírody
      • rozvíjíme ohleduplnost k obyvatelům lesa v chráněném území Prosecké skály
      • poučení dětí o bezpečnosti při pobytu venku a zejména v lese
    • Učíme se rozeznávat plody stromů – přiřazujeme jednotlivé plody ke stromům
    • Porovnávání velikostí
      • Listy, knížky – od nejmenšího po největší
  • Promítání podzimní pohádky: O Dubínkovi

 

 

BERUŠKY

Tematické části

 

  1. Zvířata usínají
  • Poznáváme zvířata, která žijí v lese.
  • Stavíme pro ně domečky z jehličí, větviček - vytváření empatie a lásky ke zvířatům.
  • Pozorujeme přírodu v lese - rozlišujeme stromy, rostliny, vnímáme klidnou atmosféru, vůni a zvuky lesa.
  • Při vytváření výrobků využíváme přírodních materiálů.
  • Chodíme na procházky do přírody, rozvíjíme ohleduplnost k obyvatelům lesa v chráněném území Prosecké skály.
  • Poučení dětí o bezpečnosti při pobytu venku a zejména v lese.
  • Učíme se rozeznávat plody stromů – přiřazujeme jednotlivé plody ke stromům
  1. Máme rádi hnědou - lesní barvy
  1. Kaštany, žaludy, bukvice

I. Zvířata usínají, II. Máme rádi hnědou

1. 11. – 15. 11.

II. Máme rádi hnědou, III. Kaštany, žaludy, bukvice

16. 11. – 30. 11.

KOMUNITNÍ KRUH

KOMUNITNÍ KRUH

  • OPAKOVÁNÍ: Kde bydlím?
  • Jak se dnes cítím
  • Co jsem dělal – včera, o víkendu
  • Jaký je dnes den, měsíc, období a počasí?      -> Jak se příroda mění?
  • Jaká zvířata žijí v lese?
  • Jak vypadají stopy lesních zvířátek?

Srnec – srnka – srneček, jelen – laň – koloušek aj.

  • Jak se dnes cítím – emoce.
  • Co jsem dělal – včera, o víkendu
  • Jaký je dnes den, měsíc, období a počasí
  • Jaké známe stromy? Jaké stromy rostou v lese?
  • Jak se v lese chováme? A proč?
  • Poznáš jaký plod patří k určitému stromu?

PŘEDMATEMATICKÁ GRAMOTNOST

PŘEDMATEMATICKÁ GRAMOTNOST

  • Matematické představy o číslech do 10
  • Posloupnost – skládáme listy dle předlohy, dodržujeme posloupnost.
  • Počítáme s kaštany – propojení čísla s počtem.
  • Orientace v prostoru – nahoře/dole/vpravo/vlevo -> popis obrázku, cvičení s plyšákem, opakování písně OUKY,KOUKY.
  • Matematické představy o číslech do 10
  • Zraková diferenciace – pracovní listy na podzimní téma.
  • Sluchová diferenciace – dělení slov na slabiky a počítání slabik
  • Opakování pojmů vpravo/vlevo/nahoře/dole – píseň s pohybem OUKY, KOUKY
  • Hledání určitého počtu předmětů na obrázku.
  • Matematické představy o číslech do 10
  • Zraková diferenciace – pracovní listy na podzimní téma.
  • Sluchová diferenciace – dělení slov na slabiky a počítání slabik
  • Opakování pojmů vpravo/vlevo/nahoře/dole – píseň s pohybem OUKY, KOUKY
  • Hledání určitého počtu předmětů na obrázku.

PŘEDČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST

 

  • Říkadla k pohybovým aktivitám
  • Čtenářský deník – čteme společně – porozumění textu, převyprávění příběhu, nakreslení obrázku z příběhu – O HAJNÉM ROBÁTKOVI A JELENU VĚTRNÍKOVI
  • Společné čtení obrázkových příběhů – dítě doplňuje text pojmenováním obrázku.
  • Sluchové vnímání – analýza a syntéza slov – slabikování a vytleskávání slabik, určování prvního písmene (kouzelný box s písmeny), vyhledávání obrázků na stejnou hlásku, rýmování
  • Popisujeme obrázky s podzimní tématikou.
  • Seznamujeme se s odbornými knihami o lese, lesních zvířatech.

PŘÍRODOVĚDNÁ GRAMOTNOST

PŘÍRODOVĚDNÁ GRAMOTNOST

  • Pozorujeme přírodu, jak se mění - Podzim
  • Každý den sledujeme počasí a učíme se ho pojmenovat a přiřadit k obrázku.
  • Sbíráme přírodniny/plodiny – kaštany, barevné listy.
  • Seznamujeme se s dalšími plodinami, které můžeme najít v lese – bukvice, žaludy, jeřabiny aj.
  • Poznáváme zvířátka, učíme se jak vypadají.
  • Přiřazujeme zvířátkům stopy, učíme se trio jelen – laň – koloušek aj.
  • Pozorujeme příchod podzimu – učíme se pojmenovat změnu přírody.
  • Jaké počasí je potřeba k pouštění draka?
  • Poznáváme stromy a učíme se přiřadit plodiny.
  • Poznáváme povolání myslivce a hajného.
  • Učíme se, jak se máme chovat v lese.
  • Pozorujeme příchod podzimu – učíme se pojmenovat změnu přírody.
  • Jaké počasí je potřeba k pouštění draka?
  • Poznáváme stromy a učíme se přiřadit plodiny.
  • Poznáváme povolání myslivce a hajného.
  • Učíme se, jak se máme chovat v lese.
  • Pozorujeme příchod podzimu – učíme se pojmenovat změnu přírody.

SOCIÁLNÍ GRAMOTNOST

  • Pomocí dramatizace se dále rozvíjí vnější a vnitřní emoce, fantazie a děti se učí zvládat trému a vystupovat před obecenstvem.

POHYBOVÉ A HUDEBNÍ ČINNOSTI

POHYBOVÉ A HUDEBNÍ ČINNOSTI

  • Pohybové hry – sochy, barevná auta,
  • Rozvoj hrubé motoriky - Opičí dráha
  • Cvičení – napodobování pohybového vzoru
  • Relaxace
  • Píseň – Jaro, léto, podzim, zima, Ježek
  • Básničky spojené s pohybem – Tancovaly veverky
  • Dechová cvičení (rozezpívání) - foukání
  • Rozvoj hrubé motoriky - napodobování pohybového vzoru, reakce na hudbu
  • Sluchové vnímání – poznej kde se nacházíš – les, město, u řeky aj.
  • Vytleskávání a opakování rytmu
  • Chůze do rytmu hudebního nástroje
  • Píseň: Ouky, kouky, Listopad
  • Rozezpívání – napodobujeme zvířátka
  • Básnička – lesní zvířátka
  • Rozvoj hrubé motoriky - napodobování pohybového vzoru, reakce na hudbu
  • Sluchové vnímání – poznej kde se nacházíš – les, město, u řeky aj.
  • Vytleskávání a opakování rytmu
  • Chůze do rytmu hudebního nástroje
  • Píseň: Ouky, kouky, Listopad
  • Rozezpívání – napodobujeme zvířátka
  • Básnička – lesní zvířátka

VÝTVARNÁ CHVILKA

VÝTVARNÁ CHVILKA

  • Malujeme les – práce se štětcem a temperou + otisk prstu
  • Navlékání přírodnin na provázek – tvoření závěsu

  • Tvoříme zvířátka z kaštanů
  • Vyrábíme lišky

+ Grafomotorická cvičení na rozvoj pohybu ruky – správné držení tužky - básnička, uvolnění ruky – básnička, pracovní listy, interaktivní tabule, box s moukou

+ Svátek sv. Martina

 

 
© 2010 skolka-jesle.cz - školicka ® |