ČEVENÝ ČERVEN

FIALOVÝ BŘEZEN

BROUČCI

 

1. týden od 01.06. do 09.06

2. týden od 12.06. do 16.06.

Den dětí

Zvířata napříč světadíly

KOMUNIKAČNÍ KRUH

  • Povíme si o svátku dětí
  • Poznáváme zvířátka

LOGOPEDICKÁ PREVENCE

  • Rozvoj jazykových dovedností (vnímání, porozumění, vyjadřování, výslovnost)

VÝTVARNÁ CHVILKA

  • Výroba záložky pro tatínka
  • Prstové barvy

POHYBOVÁ CHVILKA

  • Střídání chůze a běhu s bubínkem
  • Vařím, vařím kašičku

LITERÁRNÍ CHVILKA

  • Špalíček pohádek
  • Říkadla pro nejmenší

HUDEBNÍ CHVILKA

  • Princeznička na bále, Šašek
  • Nácvik písně „ Kalamajka" s použitím hudebních nástrojů

 

3. týden od 19.06. do 23.06.

4. týden od 26.06. do 30.06.

Těšíme se na prázdniny

KOMUNIKAČNÍ KRUH

  • Povídáme si o blížících se prázdninách, kam pojedeme a čím budeme cestovat

LOGOPEDICKÁ PREVENCE

  • Opakování dětských říkadel

VÝTVARNÁ CHVILKA

  • Domalování záložky pro tatínka
  • Tvoříme z modelíny

POHYBOVÁ CHVILKA

  • Bublina
  • Hod míčem do dálky a na cíl

LITERÁRNÍ CHVILKA

  • Opakování básniček
  • Špalíček pohádek

HUDEBNÍ CHVILKA

  • Šašek, Běží liška
  • Nácvik písně „Kalamajka" „ Skákal pes" s použitím hudebních nástrojů

 

 

SLUNÍČKA

Tematické části

  • Oslavujeme den dětí
    • Těšíme se na spoustu zábavy, a nebude chybět ani sladká odměna
  • Zvířata napříč světadíly
    • Domácí zvířata
      • Ranní kruh: Povídáme si o tom, jaká zvířata žijí u nás, přiřazujeme mláďata, ukazujeme si je pomocí demo kartiček
    • Cizokrajná zvířata
      • Ranní kruh: Povídáme si o tom, jaká zvířata žijí v cizích zemí, a kde je můžeme vidět u nás
    • Pohybová chvilka: Kouzlení zvířátek
    • Písnička: Když jsem já sloužil
    • Pohádka: Tři prasátka
    • Výtvarná chvilka: modelování zvířat z modelíny
  • Vodní živočichové
    • Ranní kruh: Poznáváme vodní živočichy, povídáme si, čím se liší od jiných.
    • Básnička: Skáče žába po blátě
    • Výtvarná chvilka: Společná práce – Rybník
    • Hádanky na téma zvířata

  • Den otců
    • Jaký je můj tatínek? Jak vypadá? Co dělá za práci?
      • Překvapení pro tatínka
  • Těšíme se na prázdniny
    • Ranní kruh:
      • Povídáme si o tom, co budeme dělat o prázdninách.
      • Čím pojedeme na výlet/dovolenou?
    • Písnička s pohybem: Prázdninový vláček
    • Výtvarná chvilka: Prázdninový vláček
  • Příroda
    • Ranní kruh:
      • Povídáme si o tom, jak se chováme v přírodě.
      • Co všechno můžeme najít v přírodě
      • Hledáme hmyz a vyhledáváme si ho v encyklopedii
    • Grafomotorika: vlnky, čáry

Těšíme se na celodenní výlet a společnou besídku, na kterou se připravujeme.

 

BERUŠKY

Tematické části

I.    Zvířata napříč světadíly

  • Poznáváme a rozlišujeme zvířátka, která žijí jak u nás, tak v cizích zemích.
  • Na výletě v Zoo se snažíme pojmenovat co nejvíce z nich.

II.   Vodní živočichové

  • Poznáváme vodní živočichy, povídáme si, čím se liší od jiných.
  • Třídíme je na ty, kteří žijí v oceánech a kteří v rybnících.
  • Jejich přirozené prostředí si prohlížíme v encyklopediích a dokumentech, ukazujeme si, čím se živí apod.

III.  Těšíme se na prázdniny

  • Seznamujeme se s pojmem prázdniny. Co se o prázdninách dělá? Povídáme si o plánech na prázdniny.

 

I. Zvířata napříč světadíly, II. Vodní živočichové

1.6. – 15.6.

II. Vodní živočichové, III. Těšíme se na prázdniny

16.6. – 31.6.

KOMUNITNÍ KRUH

KOMUNITNÍ KRUH

  • OPAKOVÁNÍ: Roční období a aktivity spojené s daným ročním období.
  • Jak se dnes mám
  • Co jsem dělal – včera, o víkendu
  • Jaký je dnes den, měsíc, období a počasí?      -> Jak se příroda mění?
  • Jaké znáš zimní sporty?
  • Jakou hláskou začíná slovo.
  • Jak se dnes cítím – emoce.
  • Co jsem dělal – včera, o víkendu
  • Jaký je dnes den, měsíc, období a počasí?
  • Jaký den byl včera, když dnes je …. Jaký dny jsou víkend?
  • Slabikujeme a vytleskáváme rytmus.
  • Co je denní režim? Pomocí obrázků skládáme, jaký je ten náš.
  • Jak se dnes cítím – emoce.
  • Co jsem dělal – včera, o víkendu
  • Jaký je dnes den, měsíc, období a počasí?
  • Jaký den byl včera, když dnes je …. Jaký dny jsou víkend?
  • Slabikujeme a vytleskáváme rytmus.
  • Co je denní režim? Pomocí obrázků skládáme, jaký je ten náš.

PŘEDMATEMATICKÁ GRAMOTNOST, ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ, SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ A ŘEČ

PŘEDMATEMATICKÁ GRAMOTNOST, ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ, SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ A ŘEČ

  • Matematické představy o číslech do 15
  • Porovnávání – práce s pojmy větší a menší
  • Orientace v prostoru nahoře/dole/vpravo/vlevo -> popis obrázku
  • Skládání puzzle podle čísel
  • Zraková diferenciace – kimova hra, pracovní listy
  • Opakování rytmu – rytmické vytleskávání
  • Popisujeme obrázky – užíváme slovesa a celé věty
  • Matematické představy o číslech do 15
  • Zraková diferenciace – pracovní listy, kartičky, puzzle obrázek a jeho stín
  • Počítáme předměty – ve školce/na obrázku
  • Kolíčkování – urči správný počet předmětů
  • Méně/více, méně o/vice o…
  • Dokreslujeme tvary – orientace v mřížkové síti
  • Třídíme do skupin – množství, velikost, … aj.
  • Matematické představy o číslech do 15
  • Zraková diferenciace – pracovní listy, kartičky, puzzle obrázek a jeho stín
  • Počítáme předměty – ve školce/na obrázku
  • Kolíčkování – urči správný počet předmětů
  • Méně/více, méně o/vice o…
  • Dokreslujeme tvary – orientace v mřížkové síti
  • Třídíme do skupin – množství, velikost, … aj.

 

PŘEDČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST

 

  • Říkadla k pohybovým aktivitám
  • Čtenářský deník – čteme společně – porozumění textu, převyprávění příběhu, nakreslení obrázku z příběhu
  • Sluchové vnímání – analýza a syntéza slov – slabikování a vytleskávání slabik, určování prvního písmene (kouzelný box s písmeny)
  • Popisujeme obrázky s letní a prázdninovou tematikou – používáme celé věty
  • Hledáme správný rým
  • Doplňujeme příběh – předvídání pokračování textu, doplňujeme slova dle obrázků (obrázkové čtení)
  • Hledáme a popisujeme nesmysly na obrázku
  • Říkanky – opakování na besídku

PŘÍRODOVĚDNÁ GRAMOTNOST

PŘÍRODOVĚDNÁ GRAMOTNOST

  • Pozorujeme přírodu, jak se mění.
  • Povídáme si, co je důležité dodržovat, když je venku velké teplo.
  • Každý den sledujeme počasí a učíme se ho pojmenovat a přiřadit k obrázku.
  • Popisujeme a poznáváme, jak je příroda různá – dle kontinentů

 

  • Pozorujeme příchod léta – učíme se pojmenovat změnu přírody.
  • Jaké prostředí je vhodné pro vodní živočichy?
  • Poznáváme rostliny a živočichy, kteří se vyskytují u vody a ve vodě.

 

 

 

SOCIÁLNÍ GRAMOTNOST

  • Pomocí dramatizace se dále rozvíjí vnější a vnitřní emoce, fantazie a děti se učí zvládat trému a vystupovat před obecenstvem.

POHYBOVÉ A HUDEBNÍ ČINNOSTI

POHYBOVÉ A HUDEBNÍ ČINNOSTI

  • Pohybové hry – sochy, barevná auta
  • Rozvoj hrubé motoriky - Opičí dráha, reakční hry, opakování kotoulu
  • Cvičení – napodobování pohybového vzoru
  • Relaxace
  • Píseň – Jaro, máme vás rádi, pět ježibab
  • Nácvik písně s pohybem – Večerníček
  • Dechová cvičení (rozezpívání)
  • Rozvoj hrubé motoriky - napodobování pohybového vzoru, reakce na hudbu
  • Vytleskávání a opakování rytmu
  • Chůze do rytmu hudebního nástroje
  • Učíme se doprovázet písně orffovy nástroji
  • Píseň – opakování na besídku
  • Rozvoj hrubé motoriky - napodobování pohybového vzoru, reakce na hudbu
  • Vytleskávání a opakování rytmu
  • Chůze do rytmu hudebního nástroje
  • Učíme se doprovázet písně orffovy nástroji
  • Píseň – opakování na besídku

VÝTVARNÁ CHVILKA

VÝTVARNÁ CHVILKA

  • Vytváříme SAFARI – společná práce
  • Malujeme postavy z večerníčků na besídku

 

  • Pohledy z výletu – zachycujeme náš celodenní výlet
  • Přáníčka ke dni otců

+ Grafomotorická cvičení na rozvoj pohybu ruky – správné držení tužky - básnička, uvolnění ruky – básnička, pracovní listy, interaktivní tabule, box s moukou

Dětský den (1.6.), besídka (22.6.), loučení s předškoláky/pasování, celodenní výlet (20.6.)

 

 
© 2010 skolka-jesle.cz - školicka ® |