BŘEZEN

FIALOVÝŘEZEN

BROUČCI

Tematický plán:

SVÁTKY JARA

JARO ŤUKÁ NA DVEŘE

VELIKONOCE

 

KOMUNIKAČNÍ KRUH

  • Povídáme si o jarní přírodě
  • Seznamujeme se s knihou, prohlížíme si knížky
  • Vyprávění podle obrázků, jak a proč slavíme Velikonoce
  • Seznamujeme děti s velikonočními zvyky

LOGOPEDICKÁ PREVENCE

  • Nácvik velikonočních říkadel
  • Dbáme na správnou výslovnost a postavení mluvidel

VÝTVARNÁ CHVILKA

  • Malování - sluníčko (tempery)
  • Kuřátko, zajíček, vajíčka (šablony)

POHYBOVÁ CHVILKA

  • Cvičení na lavičce
  • Nácvik chůze ve dvojicích

LITERÁRNÍ CHVILKA

  • Nácvik básně „Hody, hody, doprovody"
  • Prohlížení knížky s velikonoční tematikou

HUDEBNÍ CHVILKA

  • Nácvik hudebně pohybové hry „Jaro je tu“
  • Nácvik písně „Travička zelená“ s použitím hudebních nástroje

 

 

SLUNÍČKA

TEMATICKÝ MĚSÍČNÍ PLÁN

Jaro ťuká na dveře

  • Poznáváme nové roční období, které přichází.
  • Seznamujeme se se symboly jara, povídáme si nad obrázky zachycující jaro a jarní tématiku
  • Pozorujeme přírodu, jak se mění – jak se mění počasí, jaké se objevují zvířátka aj.
  • Poznáváme první květiny, které na jaře kvetou a rozlišujeme různé druhy. Ty si poté ukazujeme na procházce, společně s hmyzem v trávě a okolo nás.
  • Hudební chvilka: písničky doprovázíme na hudební nástroje
  • Písnička: Pampelišky
  • Básnička: Slunce volá na sněženku
  • Výtvarná chvilka: necháme rozkvést nejen naší nástěnku, ale celou školku
  • vyrobíme si květinovou výzdobu - společná práce dětí - závěsné květiny
  • Jemná motorika – nácvik stříhání - travička

Březen měsíc knihy

  • Připomínáme si, že pomocí knížek a psané formy jazyka se mohou dozvědět spoustu nových a zajímavých informací nebo se pobavit a poslechnout si pěkný příběh.
  • Povídáme si o svých oblíbených knížkách, snažíme se převyprávět děj
  • Nasloucháme si, neskáčeme ostatním do řeči
  • Hudební chvilka: k poslechu si pouštíme známé písničky z pohádek
  • Výtvarná chvilka: Vyrobíme si svoji vlastní titulku knihy
  • Matematické dovednosti: přiřazujeme číslice k počtům 1-10
  • Grafomotorika:  procvičování pracovní list

Velikonoce

  • Povídáme si o tradicích a zvycích, které jsou typické pro Velikonoce.
  • Malujeme vajíčka, vyrábíme velikonoční výzdobu, zasejeme osení
  • Hudební chvilka: písnička Na jaře
  • Koleda: Hody hody doprovody
  • Výtvarná chvilka: Kuřátka malovaná  netradiční technikou - vidličkou
  • Vyrábíme zápichy do osení
  • Pohybová chvilka: skáčeme jako zajíček přes překážky
  • Hra na kuřátka
  • Sluchové vnímání: hledání pípajících kuřátek

Těšíme se na návštěvu knihovny 😊

 

 

BERUŠKY

TEMATICKÝ MĚSÍČNÍ PLÁN

Tematické části

Jaro ťuká na dveře

  • Poznáváme nové roční období, které přichází.
  • Pozorujeme přírodu, jak se mění – jak se mění počasí, jaké se objevují zvířátka aj.
  • Seznamujeme se s prvními květinami, které na jaře kvetou a rozlišujeme různé druhy. Ty si poté ukazujeme na procházce, společně s hmyzem v trávě a okolo nás.

Březen měsíc knihy

  • Připomínáme si, že pomocí knížek a psané formy jazyka se mohou dozvědět spoustu nových a zajímavých informací nebo se pobavit a poslechnout si pěkný příběh.

Velikonoce

  • Povídáme si o tradicích a zvycích, které jsou typické pro Velikonoce.
  • Malujeme vajíčka, vyrábíme velikonoční výzdobu

 

I. Jaro ťuká na dveře, II. Březen měsíc knihy

I. Jaro ťuká na dveře, III. Velikonoce

KOMUNITNÍ KRUH

KOMUNITNÍ KRUH

  • Jak se dnes cítím
  • Co jsi dělal – včera, o víkendu?
  • Jaký je dnes den, měsíc, období a počasí?
  • Jaro a jeho znaky
  • Jaké znáš jarní květiny? Jak poznáš jaro?
  • Jaké znáš knihy? Jak kniha vypadá?
  • Jak se máš? Odpovídáme celou větou.
  • Co jsi dělal – včera, o víkendu?
  • Jaké jsou jarní měsíce?
  • Co jsou to Velikonoce? Jak se slaví?
  • Co k Velikonocům patří?
  • Jak se máš? Odpovídáme celou větou.
  • Co jsi dělal – včera, o víkendu?
  • Jaké jsou jarní měsíce?
  • Co jsou to Velikonoce? Jak se slaví?
  • Co k Velikonocům patří?

PŘEDMATEMATICKÁ GRAMOTNOST

PŘEDMATEMATICKÁ GRAMOTNOST

  • Matematické představy o číslech do 10
  • Počítáme na prstech.
  • Počítáme měsíce a dny v týdnu.
  • Orientace v prostoru –  levá, pravá, nahoře a dole.
  • Učíme se počítat, kde je více, méně a stejně.
  • Počítáme s jarní tématikou.

 

  • Matematické představy o číslech do 10
  • Přiřazujeme počet k předmětům.
  • Sluchová diferenciace – dělení slov na slabiky a počítání slabik
  • Určování – poslední, předposlední, uprostřed, první

PŘEDČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST

 

  • Říkadla k pohybovým aktivitám.
  • Čteme společně – porozumění textu, převyprávění příběhu, nakreslení obrázku z příběhu – vyprávění příběhu podle obrázků.
  • Sluchové vnímání – analýza a syntéza slov – slabikování a vytleskávání slabik, určování prvního písmene u svého jména.
  • Čteme obrázkové pohádky, doplňujeme vhodná slova.
  • Návštěva knihovny, seznámení s pravidly knihovny a jak se chovat ke knize.

PŘÍRODOVĚDNÁ GRAMOTNOST

PŘÍRODOVĚDNÁ GRAMOTNOST

  • Pozorujeme přírodu, jak se mění.
  • Každý den sledujeme počasí a učíme se ho pojmenovat a přiřadit k obrázku.
  • Povídáme si o přírodě na jaře, jak se mění.
  • Jaké počasí je na jaře?
  • Zvířátka, které se s jarem probouzejí – učíme se je pojmenovat a poznat na obrázku.
  • Popisujeme jarní obrázek – popisujeme pomocí vět
  • Pracujeme s přírodninami.
  • Pozorujeme barvy v přírodě a učíme se je pojmenovat.
  • Poznáváme jarní květiny, pozorujeme je v přírodě.
  • Pozorujeme přírodu, učíme se pojmenovat počasí.
  • Ukazujeme si vrbové proutky na pomlázku.

SOCIÁLNÍ GRAMOTNOST

  • Pomocí dramatizace se dále rozvíjí vnější a vnitřní emoce, fantazie a děti se učí zvládat trému a vystupovat před obecenstvem.

POHYBOVÉ A HUDEBNÍ ČINNOSTI

POHYBOVÉ A HUDEBNÍ ČINNOSTI

  • Pohybové hry – sochy, barevná auta, čarujeme zvířátka.
  • Rozvoj hrubé motoriky - Opičí dráha
  • Cvičení – napodobování pohybového vzoru
  • Relaxace – zvuky přírody
  • Píseň – Jaro, léto …
  • Básnička –  Jarní rozcvička
  • Vytleskávání opakovaného rytmu
  • Rozvoj hrubé motoriky - napodobování pohybového vzoru, reakce na hudbu
  • Pohybová hra-čaruji zvířátka, sochy, najdi kytičku
  • Sluchové vnímání – pohyb spojený s tempem– pomalý  a rychlí
  • Básnička – Hody, hody doprovody
  • Píseň - Velikonoční
  • Rozvoj hrubé motoriky - napodobování pohybového vzoru, reakce na hudbu
  • Pohybová hra-čaruji zvířátka, sochy, najdi kytičku
  • Sluchové vnímání – pohyb spojený s tempem– pomalý  a rychlí
  • Básnička – Hody, hody doprovody
  • Píseň - Velikonoční

 

 

VÝTVARNÁ CHVILKA

VÝTVARNÁ CHVILKA

  • Zapouštění barev – motýl
  • Skládání papíru  snženky

 

  • Velikonoční tvoření – malujeme vajíčka
  • Vytváříme si velikonoční výzdobu školky – slepičky a kuřátka

 

+ Grafomotorická cvičení na rozvoj pohybu ruky – správné držení tužky - básnička, uvolnění ruky – básnička, pracovní listy, interaktivní tabule

 
© 2010 skolka-jesle.cz - školicka ® |