ČERVENEC A SRPEN

S VEČERNÍČKEM


BROUČCI - ZELENÁ TŘÍDA

1. MÁME RÁDI POHÁDKY

2. TĚŠÍME SE NA NOVÁ DOBRODRUŽSTVÍ


KOMUNIKAČNÍ KRUH

  • Povídáme si o letních radovánkách, cestování a prázdninách
  • Léto plné zábavy

LOGOPEDICKÁ PREVENCE

  • Opakování známých říkadel - snaha o správnou výslovnost, klademe důraz na melodické prky
  • Napodobování různých zvuků

VÝTVARNÁ CHVILKA

  • Omalovánky
  • Práce s modelínou

POHYBOVÁ CHVILKA

  • Říkanka: Brouček, Ručičky
  • Hra s vodou - bazén (přelévání, kropení, koupání)

LITERÁRNÍ CHVILKA

  • Prohlížení knížek, četba na přání dětí
  • Učíme se správně zacházet s knihou

HUDEBNÍ CHVILKA

  • Leze medvěd do pece, Šla Nanynka do zelí
  • Běží liška

 

SLUNÍČKA - ŽLUTÁ TŘÍDA

BERUŠKY - ČEVENÁ TŘÍDA

Tematické části

1. Máme rádi pohádky

Dramatizace pohádek: „Jak pejsek a kočička pekli dort“ (zahrají učitelky) – společně rozebereme děj – kladné X záporné postavy, mravní vnímání, učíme se rozlišovat mezi dobrem a zlem.

„O veliké řepě“ (audiopohádka) – Trénujeme gestiku, miminku a haptiku plus logickou posloupnost děje. Děti vystřihnou postavičky a přiloží za sebou tak, že řepu vytáhnou (výtvarná činnost i jemná motorika),

O Smolíčkovi“ – Děti si vysřihnou Zlatoparoháče a pexeso, s kterým budou trénovat paměť.

„O Koblížkovi“- písnička o Koblížkovi, pracovní list pro předškolák (dějová posloupnost a omalovánka, propojovačka.

„O Budulínkovi“ – Trénování časové posloupnosti, výroba lišky ze srdíček a bludiště.

„ O 3 prasátcích“ - Pohádka, grafomotorika, omalovánky.

„Kuřátko a obilí“ – Pohádka formou básničky,

Děti budou hádat pohádkové bytosti z přednášených básniček.

Čtení tradičních českých pohádek – Procvičujeme u dětí fantazii a trpělivost, děti si vyslechnout celý příběh bez přerušování učitelky.

„Tichá pošta“ – smyslovo-rozumová hra – s cílem správné výslovnosti, procvičujeme slova a jednoduché věty = logopedická oblast.

 

2. Těšíme se na nová dobrodružství -

Předmatematická

gramotnost

  • Řadíme kostky do tvaru krychle, řadíme podle odstínů barev (prostorové vnímání)
  • Poznáváme a určujeme geometrické tvary.
  • Porovnáváme počty dětí – holčičky  X  chlapečci.
  • Knížky řadíme podle velikosti.

Předčtenářská gramotnost

  • Práce s knihou, pojmenování obrázků a dějů s přírodou s tématikou
  • Sluchové vnímání – analýza x syntéza slov, poznávání rýmů, rozpoznávání podobných slov.
  • Povídání na téma „Můj pohádkový hrdina“ (rozvoj slovní zásoby) – Kdo je můj pohádkový hrdina (proč?, jak vypadá? Jeho vlastnosti).

Výtvarné

činnosti

  • Jemná motorika – práce s přírodninami a výtvarným materiálem,
  • Pracovní list – pohádka: „O veliké řepě“: Děti pojmenují postavičky z pohádky, svými slovy popíší děj (rozvoj slovní zásoby), obrázek vybarví.
  • Výroba pohádkových postaviček – „O veliké řepě“ – vystřihávání,
  • „O Budulínkovi“ – výroba lišky ze srdíček.
  • Dramatizace (divadlo) – „O veliké řepě“.
  • Nasbíráme přírodniny a následně stínujeme a malujeme.

Hudebně-pohybové

činnosti

  • Pohybová hra: „Na sochy“,
  • Jemná motorika: prstové cvičení na úchop tužky s básní „Máme palec“.
  • Učíme se správně držet tělo – „jógové pozice“
  • Seznamování se s jogovými pozicemi – „jógové asány, nácvik plného jógového dechu - poustupné učení se správnému bráničnímu dýchání s plyšákem – plný jógový dech,
  • Překonávání přirozených překážek při pobytu venku (obrubníky, nerovnosti, prolézačky),
  • celkový rozvoj hrubé motoriky- napodobování pohyb –reakce na hudbu.
  • Míčové hry – předávání míče nad hlavou, mezi nohama a jeden druhému (tunel), trénujeme hod míče kamarádům.

Sociální gramotnost

  • Učíme se spolupracovat s ostatními dětmi ve skupinkách.
  • Učíme se obhájit své potřeby, přijímat názor druhého, domluvit se.
  • Učíme se uvědomovat si svá práva a povinnosti s ohledem na druhého.
  • Učíme se dodržovat a podílet na vytváření pravidel při hře– např. „Rybičky, rybičky, rybáři jedou“, „Cukr, kává, limonáda…“, pravidla při deskových hrách atd.
  • Sociální hry – povídání si o pocitech.
  • Multikulturní vnímání – pomůcka – knížka: „Jeden svět pro všechny“, demokarty (povídáme si o tom, z které části světa pocházíme, zvyky, jak se jeden od druhého lišíme).
  • Andělíčci – starší dítě ze třídy berušek si vylosuje mladší dítě ze sluníček a stará se o něj (rozvoj empatie, soudržnosti, spolupráce, komunikace).

Přírodovědná gramotnost

  • Poznáváme změny v přírodě pomocí smyslů v návaznosti na zníněné pranostiky o červenci, srpnu.
  • Hra „Co je v bedínce?“ – rozvoj hmatového vnímání - přírodniny – dítěti zavážeme oči šátkem – budou poznávat předměty (tvar, tvrdé, měkké, jemné…).

Co čteme

Co zpíváme

Co recitujeme

  • “Tradiční české pohádky“,
  • „Jeden svět pro všechny“,
  • O Smolíčkovi“,
  • „O Koblížkovi“,
  • „O Budulínkovi“,
  • „ O 3 prasátcích“,
  • „Pyšná princezna“,
  • „Císařův pekař“,
  • „Pejsek a kočička“,
  • „O veliké řepě“ (audiopohádka).                                                                                                                                                                                                  

Rituálové písně:

  • „Do kruhu se posadíme“,
  • „Dohra“,
  • „Pořádníček“,
  • „Jdeme ven“,
  • „Na políčku v jetelíčku“ (ukolébavka),
  • „Halí belí“ s plyšáčkem Usínáčkem.

Tematické písně:

  • Písnička z filmu z pohádky „Císařův pekař“,
  • „Není nutno“ z pohádky „3 veteráni„,
  • „Dělání, dělání“ z pohádky: „Princové jsou na draka“,
  • „Rozvíjej se poupátko“- z pohádky:
  • „Pyšná princezna“,
  • „Trpasličí svatba“ z pohádky“Ať žijí duchové.

Tematické básničky:

  • „Pranostiky na červenec, srpen“,,
  • „Kuřátko a obilí“,
  • „Hádání pohádkových bytostí“,
  • „Prstová cvičení s básničkami“.


 

 

 
© 2010 skolka-jesle.cz - školicka ® |