POZNÁVÁME SVĚT S PROTONEM

 

Lidské tělo

Datum tématu: 13.1.- 7.2.2020

 

Souvislost s RVP PV a s integrovanými bloky ŠVP

 

Příroda

  • osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě

Lidé a technika

  • rozvoj a užívání všech smyslů
  • rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních

 

CílL:

  • Umět ukázat a pojmenovat části lidského tělo
  • Naučení se správné životosprávě
  • Osvojení hygienických návyků

Kontaktní kruh:

S dětmi si ukazujeme a popisujeme jednotlivé části lidského těla, povídáme si i o vnitřních orgánech, k čemu nám slouží. Také zjišťujeme, co je pro naše tělo zdravé a co nezdravé. Povídáme si také o nemocích a jak máme správně dodržovat hygienu (mytí rukou, smrkání do kapesníku, při kašli dávat ruku před pusu,…)

Zjišťujeme od dětí:

  • Jak se jmenují části lidského těla
  • Které jídlo je pro naše tělo zdravé a které nezdravé
  • Jak se cítíme, když jsme nemocní
  • Jak máme předcházet nemocem

Výtvarná chvilka:

  • Výroba lidského těla s orgány
  • Modelujeme pusu z modelíny

Tělovýchovná chvilka:

  • Hudebně pohybové chvilky
  • Chodíme s dětmi do okolí na procházky
  • Zlatá brána
  • Opičí dráha

Hudební chvilka:

  • Písnička s pohybem Hlava, ramena, palce
  • Polámal se mraveneček
  • Logopedická prevence pomocí hudebních cvičení
  • Hra na boomwhackers a dřívka

Čtenářská pregramotnost:

  • čtení příběhů o Zlobilkách a Nezbednících
    • převyprávění příběhu
    • práce s textem
  • Jak Křemílek a Vochomůrka vařili šípkový čaj

Matematická představivost:

  • orientace v prostoru
    • opakování prostorových předložek
  • porovnávání počtu-více, méně, stejně

 
© 2010 skolka-jesle.cz - školicka ® |