LEDEN - ÚNOR 2018

 

Zimní radovánky

Datum tématu: 2.1.- 8.2. 2018

 

Příroda

  • rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám
  • rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách

Lidé a technika

  • rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních

Cíl:

  • Seznámení se s přírodou v zimě
    • Jak vypadají stromy?
    • Co dělají zvířata?
    • Co je to sníh?
    • Vytvoření kladného vztahu k procházkám v zimě a ke sportování
    • Naučení se ročních období

 

Charakteristika tématu:

Majdalenka a František nás budou provázet změnami, které se během prosince v přírodě udály. Budeme si povídat o zimních sportech, provádět pokusy se sněhem (pokud napadne) a s ledem. Pravidelně budeme chodit na procházky do okolí. Pokud napadne sníh, budeme sledovat stopy zvířat ve sněhu a také budeme chodit sáňkovat :)

Kontaktní kruh:

Čerpáme z informací, které děti znají. Povídáme si:

  • Jaká zvířata v zimě spí a která ne?
  • Co jí v zimě lesní zvěř?
  • Jak vypadá příroda v zimě, jaké jsou rozdíly oproti jaru, létu, podzimu?

Výtvarná chvilka:

  • Malování do sněhu
  • Výroba lojových koulí
  • Stavba sněhuláka a jeho výroba

Tělovýchovná chvilka:

  • Pohybové hry
    • Mrazík
    • Zlatá brána
    • Opičí dráha
    • Pohybové aktivity venku

Hudební chvilka:

  • Zvuková percepce
    • Rozlišení zvuků Orffových a hudebních nástrojů
    • Kde zvoní zvoneček
    • Naučení se nových písní
      • Zima
      • Huboval vrabčák na zimu
      • Bílá, bílá
      • Rytmická a melodická cvičení zaměřená na logopedii

Čtenářská pregramotnost:

  • Čtení pohádek
  • Popis příběhu podle obrázků
  • Básničky

 

Matematická představivost:

  • Transformace tvarová- hry s modelínou
  • Transformace polohová- pracovní listy
  • Porovnávání velikosti
    • sněhové vločky
    • sněhuláci

 

 
© 2010 skolka-jesle.cz - školicka ® |